torsdag 7. juli 2011

4. Hva jeg bruker penger på

Det som er helt sikkert, er at jeg bruker dem... Jeg har ikke en overdrevet kronologisk oversikt - det hadde jeg før.

Men mat er en av de desidert viktigste og mest omfattende utgiftspostene. God mat, dårlig mat, dyr mat og billig mat, kjapp mat og treg mat. Det siste året har det vært heller dårlig, billig og kjapt. Hah, det er jo nesten slagordet til Kiwi! Kjøp kjapt, kleint og billig - Kiwi Kiwi! Det kommer ikke til å bli noe mindre på matutgiftene de neste ti årene, heller. Det er bare å jobbe på! Godt ferien snart er over, så jeg kan få tjent noen nye penger.

Dyreparken kommer vel som en god nummer to. Alle som kjenner meg vet at det ligger meg tungt for brystet at Dyreparken i løpet av dette året antakelig sitter med 10.000 av våre kroner. Da inkluderer jeg årskort til fem, is til fem, mat, tralle-leie (mega-bom!), armbånd til skapet i badelandet, tivoli, eventuelle spin-off-produkter osv... Og jeg har kommet så langt i år uten å kjøpe noe spin-off, - vel bare et par svømmebriller, - og har med niste hver gang unntatt isen, og vogn hver gang unntatt den ene gangen. Likevel tror jeg de skal klare det før året er omme. De kan sakene sine, og de er ikke redde for å ta seg betalt for dem. Grøss! Men altså, de kan sakene sine. Neste år skal jeg unngå å se så nærme på dem. Til mandag, derimot, bærer det inn en tur. :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar