tirsdag 5. juli 2011

2. Stjernetegnet mitt, og om det passer til personligheten min

Jauda. Steinbukken, det er meg. Etter mine beregninger. Jeg gjorde litt research på hvilke karaktertrekk som angivelig skal følge med. Jeg kunne saktens kjenne meg litt igjen, og opplevde et bittelite øyeblikk med overbevisning, helt til jeg leste husbondens profil. Erik er løve. Men det er ikke et fiber i Erik som er løve. Trust me!


Men dette skulle jo handle om meg - det er JEG som har ferie! Ifølge stjernene er jeg ambisiøs, og det er i toppen jeg vil være. Nja. Jeg vet nå ikke det. Jeg kan godt være i toppen hvis jeg sitter tungt nok, hvis du skjønner hva jeg mener. Men jeg gidder ikke å opp der og være en lettvekter, - da kan jeg heller overlate ting til de som vet hva de driver med.


Det er her neste karaktertrekk kommer inn, egentlig. For jeg er angivelig både pragmatisk og realistisk. Jeg har sett meg ut et fjell, og klatrer skritt for skritt. For å høste penger, berømthet og prestisje. Ja - det sitter jo som et skudd på meg som forlot høyskolestudiet for å følge drømmen om å bli apotektekniker?! Der er det ikke mye penger og prestisje, skal jeg si deg... Likevel er det godt nok for meg - jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, - det må være noe galt med meg da.


Heldigvis sporer jeg på igjen: Flittig, engasjert, effektiv, og litt ufølsom ovenfor de som ikke er like arbeidssomme og ambisiøse som meg selv. Ja, DER kan jeg kjenne meg igjen. Moden og rikelig velsignet med folkevett er jeg også, sier stjernene. Ja, det tror jeg så gjerne! Ikke vil jeg ha noen befatning med ville ideer og drømmer uten forankring i virkeligheten heller. Nei, for jeg vil visst heller bli der jeg er, og jobbe hardere - gjøre det ordentlig. Ja, - det kjenner jeg meg veldig igjen i, faktisk.


Her kommer det beste: "Når Steinbukker slapper av, liker de avslappende sportsgrener som golf og krokket." HAHAHA! Alle som har hatt gym sammen med meg, vet at den sitter som spikret i skolten på meg! 
I sum viser det seg at jeg har ambisjoner som ikke kjenner noen grense, samtidig som jeg er forsiktig, ansvarlig og real. Så når suksessen kommer, er det av den søte sorten. 


Ja, hvis stjernene hadde hatt noe de skulle sagt, ligger det jo sabla greit til rette, ser jeg. Men igjen - med "løve"-mannen ved min side, setter jeg min lit til skaperen bak der igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar