torsdag 13. mai 2010

Using your powers for good :)


Jeg har sett en god del episoder av luksusfellen de siste par tre månedene.

Det er flere ting som fascinerer meg med det programmet. Det ene er jo selvsagt hvor hårreisende langt inn i vanføre man kan komme hvis man velger å ignorere det faktum at man må få inn minst like mye penger som man legger ut her i livet. I alle fall hvis man skal ta seg tid til å nyte de tingene man har lagt ut penger for.
Det andre er at det faktisk også for disse menneskene finnes håp! At det finnes løsninger - samarbeidsvilje fra kreditorer, muligheter for gjeldsettergivelse, rentefrys og en god del andre ting jeg ikke ante fantes en gang - spesielt ikke for folk med så mange betalingsanmerkninger...

Det tredje er - nå kommer tabloid-avsløringen: Hvor utrolig stilig denne ikke akkurat modell-looking økonomen blir i mine øyne ettersom programmet utfolder seg! Det er noe utrolig sexy over en smarting som velger å bruke superkreftene sine til å forandre andre menneskers liv i positiv retning. Forbausende effektivt for tiltrekningskraften.

Jeg har ikke superkrefter, akkurat. I alle fall ikke som økonom. Men av og til glimter jeg til med ett og annet talent jeg også! Her om dagen fikk kollegaen min telefon fra en av direktørene i Apotek1, fordi hun hadde vunnet tittelen som kvartalets favorittkollega i kjeden. Hun er den første personen noensinne som kan smykke seg med tittelen som favorittkollega, og vi var et helt unisont kollegiale som nominerte henne.

Jeg hadde gleden av å formulere nominasjonen. :) Og uten å tute mitt eget horn altfor mye, tror jeg formuleringen av nominasjonen kan ha hatt noe å gjøre med at de høye herrene og damene der oppe i systemet forsto hvorfor hun skulle stikke av med tittelen, og ingen andre. Da direktøren ringte apoteket, måtte jeg rett og slett hoppe litt, jeg følte det nesten som det var jeg som vant. :) Det er noe utrolig tilfredsstillende over "using my powers for good".

Uten at jeg nødvendigvis blir så mye mer sexy av det, da.

Anbefaler herved alle å bruke det som måtte være mottatt av gaver og talenter til glede for andre - uten blygsel. Sex-appeal or not.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar